Güncel Haberler

Parasına para eklemeye devam et! Zara’nın sahibine dev temettü

Yaratılış Tarihi: 12 Mart 2025 17:17

Amancio Ortega, altmış yıldan fazla bir süre önce kurulan ve ilk kez 3 milyar avro eşiğini aşacak olan Perakende Index SA’nın devi tarafından bu yıl 3.1 milyar avro (yaklaşık 124 milyar lira) temettü alacak.

Zara giyim zincirinin sahibi bugün temettüsü bu yıl % 9 artırmayı planladığını duyurdu. Ortega, Compagnia di Marta’nın başkanıdır ve Pontegadae Aile Ofisi aracılığıyla yüzde 59 hisse ile en büyük hissedardır.

Bloomberg’in milyarder endeksine göre, Ortega’nın açık serveti yaklaşık 105.3 milyar dolar, bu da 14. kişiyi Salı gününden itibaren dünyanın en zengin hale getiriyor.

Bu, Inditex’in satışlarının yıl başında yavaşladığını, son üç yıllık eylemlerin ve Ortega’nın net rezervinin daha fazla azaldığını bildirmeden önce oldu.

Ortega genellikle mülk satın almak için çoğu temettü kullanır. Temel olarak, Batı Avrupa, Kanada ve Amerika Birleşik Devletleri’nin ana şehirleri yüksek seviyeli ticari ve konut mülkleri eklemektedir. Yenilenebilir enerji projelerine ek olarak Pontegadae, elektrik, gaz ve telekomünikasyon altyapılarına da yatırım yapıyor.

Zara, Inditex’in sahibi Çarşamba günü yıllık kârının bir kaydını yendi, ancak ABD’deki gümrük görevlerini tamamlayan yatırımcıların endişesi, şirketin büyüme beklentilerini olumsuz etkileyebilir.

Massimo Dutti, Pull & Bear ve Bershka, İspanyol Grubu da dahil olmak üzere diğer ana markalar gibi, 31 Ocak’ta sona eren finansal Euro (6.39 milyar dolar) net kâr elde etti.

Bu rakam, 2023’te 5.38 milyar avroya kıyasla yüzde 9,0 artışın altını çizdi, şirket üçüncü yılın karını üst üste artırdı.

Inditex, 2024’te satışların yüzde 7,5 arttığını ve 38,6 milyar avroya ulaştıklarının çok tatmin edici olduğunu ve titiz maliyet kontrol politikasının kârdaki artışta etkili olduğunu söyledi.

Şirket CEO’su Oscar Garcia Maceiras, bir basın toplantısında, özellikle karmaşık ve teşvik edici bir ortama rağmen büyüme fırsatları konusunda iyimser olduğunu söyledi.

Bununla birlikte, satış büyümesi ilk çeyrekte azalma belirtileri gösterdi ve 1. ve 10 Mart arasında sadece yüzde 4,0 arttı. Bir yıl önce, aynı dönemdeki büyüme %11 idi.

Araştırma notunda, UBS analistleri bunun 2016’dan bu yana en düşük satış büyüme oranı olduğunu söyledi.

Yavaşlama, Inditex’in Shein gibi düşük maliyetli Asyalı çevrimiçi perakendecilerle ve İspanya’dan sonra şirketin en büyük ikinci pazarı olan ABD’de daha yüksek oranlar tehdidi olan yakın rekabet üstlenmesidir.

İspanya’daki Esade Business School’da Inditex profesörü ve eski yöneticisi Alfred Vernis, bu oranların “ABD’nin genişleme stratejisi ve küresel tedarik zincirinin yönetimi için bir zorluk olduğunu” söyledi, çünkü kıyafetlerinin bir kısmı Çin’de üretildi.

Eylemler azaldı

Inditex hisseleri, İspanyol Borsası’ndaki öğleden sonra yapılan işlemlerde yüzde 8,2 oranında düşüşle hisse başına 44,66 avroya düştü.

Deutsche Bank, Inditex’in perakende giyim satışında açıkça daha yüksek performans gösterdiğini, ancak verilerin yavaşladığını söyledi.

Deutsche Bank notu “ABD’deki oranların potansiyel riskleri de inditex’in güvenini etkiler”, açıklamalar bildirildi.

Maceiras, Inditex’in ticari savaşta iyi bir konumda olduğunu ve koşulları uyarlamada büyük bir esnekliğe sahip olduğunu vurguladı.

“Üretimin kökenleri açısından muazzam bir çeşitliliğimiz var, dedi Industx, eğer fırsatlar ortaya çıkarsa, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki bazı kıyafetlerin üretimi dışlamadığını da sözlerine ekledi.

Inditex ayrıca rakipler tarafından çevrimiçi siparişleri daha hızlı sağlamak için lojistiği geliştirir. Daha küçük dükkanları kapatırken, şirket daha büyük ve daha modern mağazalara yatırım yapıyor.

“Inditex, H&M ve Uniqlo gibi rakiplerinden daha iyi maliyetler, daha yüksek marjlar ve daha güçlü bir finansal yastık, daha güçlü bir finansal yastıktan yararlanıyor. Bu, dinamik moda pazarında uzun vadede ve istikrarda büyümesi garanti ediliyor.”

Şirketin üslerinin “sağlam” kaldığını ve liderinin moda segmentindeki konumunu ticari gerilimlere rağmen uygun fiyatlarla güçlendirebileceğini de sözlerine ekledi.

Hızlı moda sektöründeki Inditex’in ana rakibi olan İsveç H&M, Çinli çevrimiçi şirketlerin rekabetinin sorunları ve artan sorunları nedeniyle Ocak ayında azaldı.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu